2009年10月21日 星期三

It doesn't hurt



I know you're good, I know you're right.
I know you mean the best every time you stop by.
Don't know what to say, don't know how to act,
'cause I'm still moved by you
'cause you just have to ask

我知道你好 知道你是對的
我知道你 總是帶著好意來
不知說什麽 不知怎麽做
因爲我仍然被你震動
只要你問

No. It doesn't hurt, unless I walk.
I don't feel any pain, unless I try to talk.
I don't even cry, unless I open my eyes.
I don't need to kick, or scream, or curse.
No. It doesn't hurt.

不。已經不痛了 除非我走
我感受不到任何痛苦 除非我試著開口
我已經不哭了 除非我張開眼
我不需要掙扎、尖叫 或詛咒
不。它已經不痛了。

You don't have to call to make sure I'm up.
'cause I'm still wide awake
'cause I'm still lost, and shocked
I know you're concerned, I know you're just sick
and I know you'd feel better
if I were over it

你不用打電話來 看我是否醒著
因爲我依然睡不著
因爲我依然迷失 驚慌
我知道你只是擔心 我知道你只是不舒服
我知道你會好些
只要我忘記這一切

I am wind
I am the sand
I am skin
I am a woman and I'm fine
and I deserve the time
to feel hurt

我是風
是散落的沙
皮膚
我是個女人 我很好
我需要時間
去感覺傷害

I know you're good, I know you're freaked.
And I know it's safer if you would just let me be
'cause what will you say that you haven't said
the question you ask me
just makes me feel better you left

我知道你好 你只是嚇壞了
你就讓我這樣吧 那會比較安全
因爲你還能說什麽 是你沒說過的呢
你問我的那些問題
只會讓我感覺 你走了也好

So it doesn't hurt, unless I move
I don't feel anything, unless I think of you
I don't even cry, unless I open my eyes
I don't need to kick, or scream

所以 不痛了,除非我動
我什麽也感覺不到,除非我想到你
我甚至不哭了,除非我張開眼
我不需要再鬧 再尖叫......

1 則留言:

Prole 提到...

看了多次
還是不自覺全身緊繃
幾乎不能喘息